Сторінка інструктора з фізкультури
Моє життєве кредо:
«Ніколи не пізно вчитися»
Моє педагогічне кредо:
«Спорт є невід’ємною
частиною нашого життя»
Проблема над якою працюю:
"Нетрадиційні засоби фізичного виховання в освітньому просторі"
Інновація над якою працюю:
"Нетрадиційні засоби фізичного виховання в освітньому процесі в ЗДО"
Фізичний розвиток дітей у ЗДО "Берізка"
Важливим засобом забезпечення рухової активності дітей у дошкільному закладі є заняття з "Здоров'я та фізичного розвитку", а також ранкова гімнастика, які в теплу пору року проводяться на свіжому повітрі — на спортивному майданчику, а в холодну пору року — в спортивному залі.
Велике значення має рухова активність в ранковий час. Для її забезпечення в нашому садочку щоденно проводиться ранкова гімнастика. За допомогою загально-розвиваючих вправ дітки активізуються та налаштовуються на подальшу роботу. Дуже важливо, щоб виконання вправ ранкової гімнастики увійшло в звичку, тому ми радимо батькам, на власному прикладі, показувати дітям необхідність її виконання.
Оскільки провідним видом діяльності дітей дошкільного віку є гра, то заняття з фізичного виховання в нашому садочку проводяться з використанням цікавих рухливих ігор, естафет із використанням спортивного інвентаря: м'ячів, обручів, дуг, палиць, прапорців, скакалки.
На заняттях діти виконують:
- загально-розвивальні вправи (біг, стрибки...) з поступовим збільшенням навантаження;
- вправи корегуючого спрямування (для профілактики порушення постави та плоскостопості);
- вправи для формування певних фізичних якостей та навиків, для впливу на різні м'язові групи з поступовим розподілом навантажень;
- рухливі ігри.
Розклад занять
"Здоров'я та фізичного розвитку"
День тижня | Заняття |
Понеділок |
1. Група дітей раннього віку 2. Група дітей молодшого дошкільного віку №1 3. Група дітей середнього дошкільного віку №2 |
Вівторок |
1. Група дітей молодшого дошкільного віку №2 2. Група дітей старшого дошкільного віку |
Середа |
1. Група дітей середнього дошкільного віку №1 2. Група дітей середнього дошкільного віку №2 |
Четвер |
1. .Група дітей молодшого дошкільного віку №1 2. Група дітей молодшого дошкільного віку №2 3. Група дітей старшого дошкільного віку |
П'ятниця |
1.Група дітей раннього віку 2. Група дітейсереднього дошкільного віку №1 |
Поради батькам від інструктора з фізкультури:
Шановні батьки, піклуючись про фізичний розвиток, оздоровлення та загартовування Вашої дитини вдома, користуйтеся низкою наданих порад:
— будьте прикладом для дитини в усьому;
— слідкуйте, щоб під час виконання різних вправ, дитина правильно вдихала та видихала повітря (вдих носом – видих ротом);
— щоденно виконуйте разом з дитиною ранкову гімнастику;
— залучайте до виконання основних рухів — ходьба, біг, стрибки, вправи з м’ячем, лазіння, повзання та ін.
— разом здійснюйте пішохідні прогулянки;
—грайте в рухливі та спортивні ігри;
— привчайте дитину до дотримання вдома режиму дня, санітарно-гігієнічних та культурно-гігієнічних вимог;
— облаштуйте вдома спортивний куточок;
— разом загартовуйтесь.
Пам’ятайте, що ви є прикладом і авторитетом для своїх дітей!
Проблемне питання над яким я працюю:
«Нетрадиційні засоби фізичного виховання
в освітньому процесі ЗДО»
У навчальних для ЗДО програмах фізичному вихованню дітей приділяється особлива увага. При цьому важливою вимогою є турбота про здоров’я дошкільника, тобто про його фізичне, духовне і соціальне благополуччя, психологічний комфорт, позитивне самопочуття. Завдання дорослих – створити для цього необхідні умови, мотивувати і спонукати малят до рухливих ігор і розваг, до турботи про здоров’я своє та близьких людей. Успішність реалізації цього завдання значною мірою залежить від вдалої організації фізкультурно-оздоровчої роботи і цікавого заохочення дітей, що досягається, зокрема, використанням нестандартного фізкультурного обладнання.
Основні з причин виникнення проблем, пов’язаних із кризовою ситуацією у сфері фізичної культури й спорту, характеризуються такими чинниками: відсутність товаровиробників доступного та високоякісного спортивного обладнання й інвентарю, які здатні задовольнити попит населення. У зв’язку з цим виникає потреба в створенні нестандартного фізкультурного обладнання: насичення простору фізкультурного залу недорогим, нестандартним, багатофункціональним обладнанням та інвентарем, який відповідає гігієнічним, анатомо-фізіологічним, психічним, естетичним, ергономічним та іншим вимогам.
Щоб задовольнити природну потребу дітей у русі і збільшити рухову активність дошкільнят покликане нестандартне обладнання, яке виготовлене власними руками педагогів з підручних матеріалів. При його використанні швидко формуються рухові вміння і навички, підвищується інтерес дітей до виконання різних рухів, що веде до збільшення та інтенсивності рухової активності, позитивно позначається на їхньому фізичному і розумовому розвитку, стані здоров’я.
Нестандартне фізкультурне обладнання підходить для самостійних дитячих рухливих ігор і повинно бути доступним, так щоб кожна дитина могла при бажанні використовувати той чи інший атрибут. Зазвичай такий реквізит виготовляється силами батьків та вихователів. Прикладами такого обладнання для спортивних розваг в дитячому садку можуть бути: «доріжки здоров’я», які складаються з м’якої тканинної основи з нашитими на неї ґудзиками, складовими частинами конструктора та іншими елементами для масажу стоп для профілактики плоскостопості; тренажери для дихальної гімнастики, наприклад, стрічки з нанизаними на кінцях паперовими фігурками; гра «твістер» або замінюють її саморобні трафарети з зображенням кистей і стоп. Вони потрібні для розвитку координації рухів і просторового сприйняття; кільцекид; дитячі еспандери; мішечки з крупами, зшиті з різних на дотик видів тканин; різнокольорові прапорці, хустинки та стрічки; набір для гри в дартс.
Нестандартне обладнання – це завжди додатковий стимул фізкультурно-оздоровчої роботи. Нетрадиційне обладнання застосовується у всіх видах дитячої діяльності – як в організованій (заняття в дошкільних установах, ранкова гімнастика тощо), так і в самостійній, вільній (відпочинок, індивідуальні заняття та ігри).
Використання правильно підібраних нестандартних спортивно-ігрових посібників сприяє ефективній організації педагогічного процесу, що дозволяє успішно вирішувати завдання фізичного виховання: задовольняти потреби дошкільнят в русі, формувати рухові вміння і навички відповідно до їхніх індивідуальних особливостей, розвивати фізичні якості дітей, попереджати порушення опорно-рухового апарату; виховувати позитивні морально-вольові риси особистості, активність, самостійність; створювати сприятливі умови для активного відпочинку, радісної змістовної діяльності в колективних іграх і розвагах; залучати дітей до занять з фізичної культури і спорту.
Отже, використання нетрадиційного спортивного обладнання в різних формах фізичного виховання дошкільників сприяє розвитку фізичних здібностей дітей, зручно і легко застосовується на заняттях та у режимних моментах, прищеплює інтерес і любов до фізкультури та спорту, стимулює бажання рухатися, брати участь в іграх, дозволяє збільшити щільність заняття, викликає радість та задоволення, знімає психологічний бар'єр у дітей. Також підвищується інтерес усіх вікових груп до різних видів рухової діяльності, збільшується їх рухова активність, піднімається емоційний настрій на фізкультурних заняттях. Воно дозволяє внести елемент незвичності, цікавості, викликає у дітей інтерес і бажання грати.
Наші заняття