Липоводолинський ЗДО "Берізка", Липова Долина
Сумська область, Роменський район

Річний звіт про діяльність закладу

РІЧНИЙ 

про діяльність Липоводолинського закладу  дошкільної освіти «Берізка»

за 2022-2023 н. р.

Загальні відомості про  заклад дошкільної освіти

Мова навчання та виховання: українська.

Загальна технічна характеристика:

  • площа займаної території – 0,5425 га;
  • функціонує у типовому приміщенні з 1972 р. загальною площею – 958,3  м2
  • проектна потужність закладу розрахована на 93 місця.

Організаційно-правові засади діяльності ЗДО

ЗДО «Берізка» здійснює свою діяльність відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Указу Президента України від 24.02.2022 №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», Листа МОН «Про внесення змін до деяких законів України щодо державних гарантій в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану», Листа МОН «Про рекомендації для працівників закладів дошкільної освіти на період дії воєнного стану в Україні», Базового компоненту дошкільної освіти, Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді (затверджено наказом МОН України від 16.06.2015 № 641), Положення про дошкільний навчальний заклад (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2003 № 305), Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів (затверджено наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 № 234), Гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності (затверджено наказом МОН України від 20.04.2015 № 446), інших нормативно-правових актів. 

Статут закладу відповідає Положенню про заклад дошкільної освіти та чинному законодавству. Складений відповідно до вимог, враховує всі сфери діяльності закладу.

Головною метою діяльності закладу дошкільної освіти є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, виконання вимог Базового компонента, забезпечення умов для ефективного проведення освітнього процесу, фізичного та психічного розвитку дітей. Діяльність керівника закладу дошкільної освіти направлена на вирішення освітніх, методичних, адміністративних, фінансових, господарських та інших питань, які виникають у процесі діяльності дошкільного закладу.

В 2022 – 2023 н.р виховувалося 117 дітей дошкільнго та передшкільного віку:

група дітей раннього віку  – 23 дитини;

група дітей молодшого дошкільного віку – 24 дитини;

група дітей середнього  дошкільного віку – 20 дітей;

група дітей старшого  дошкільного віку № 1 – 18 дітей;

група дітей старшого  дошкільного віку № 2  – 15 дітей;

група дітей старшого дошкільного віку № 3 – 17 дітей.

Групи комплектуються відповідно до  вікових ознак.

У закладі дошкільної освіти функціонують 3 групи для дітей передшкільного віку, 3 групи  - дошкільного віку.

Зараховування дітей до закладу дошкільної освіти здійснюється на підставі заяв батьків, медичної довідки про стан здоров’я дитини, ксерокопії свідоцтва про народження дитини. Групи комплектуються  переважно у  серпні- вересні.

Заклад дошкільної освіти працює за п’ятиденним робочим тижнем з 7 год 00 хв до 18 год 00 хв.

Навчальний рік у ЗДО починається з 01 вересня і закінчується 31 травня наступного року. З 01 червня по 31 серпня триває оздоровчий період.

У ЗДО спілкування, навчання та ведення документації здійснювалося державною мовою.

В закладі освіти обладнано методичний, логопедичний, медичний кабінети, кабінет практичного психолога та вчителя-логопеда, спортивно-музична та ігрові ділянки. Приміщення оснащені, використовуються у відповідності до нормативних вимог за призначенням та раціонально. Групові приміщення забезпечені меблями та ігровим обладнанням, мають сучасний інтер’єр. Розвивальне середовище закладу організовано з урахуванням інтересів дітей і відповідає їх віковим особливостям.

Зарахування дітей до закладу дошкільної освіти здійснювалося на підставі заяв батьків, медичної довідки про стан здоров’я дитини, свідоцтва про народження дитини. Відрахування дітей із ЗДО, переведення їх з однієї вікової групи до іншої, збереження місця в закладі здійснювалося відповідно до Положення про заклад дошкільної освіти. Дошкільнят, які тривалий час не відвідують заклад дошкільної освіти без поважних причин немає.

Кадрове забезпечення

Визначальним чинником, від якого залежить якість і кінцевий результат будь-якого закладу освіти є його кадрове забезпечення. Наш заклад забезпечений педагогічними кадрами повністю і в якісному складі. Всього працівників в закладі дошкільної освіти – 37. З них педагогів – 17.

За рівнем кваліфікації педагоги мають такі кваліфікаційні категорії: вища кваліфікаційна категорія – 7 педагогів, І  кваліфікаційна категорія – 2 педагоги, ІІ кваліфікаційна категорія – 4 педагоги, категорія «спеціаліст» – 2 педагоги, категорія «молодший спеціаліст» – 2 педагоги,  16 тарифний розряд – 1 педагог, 14 тарифний розряд – 7 педагогів, 13 тарифний розряд – 2 педагоги, 12 тарифний розряд – 3 педагоги, 11 тарифний розряд – 1 педагоги, 10 тарифний розряд – 1 педагог, 9 тарифний розряд – 2 педагоги. За рівнем освіти педагоги мають: вищу відповідну педагогічну освіту в обсязі вищого навчального закладу ІІІ–ІV рівня акредитації – 11 педагогів;   вищу невідповідну педагогічну освіту в обсязі вищого навчального закладу ІІІ–ІV рівня акредитації – 4 педагоги, вищу відповідну педагогічну освіту в обсязі вищого навчального закладу І–ІІ рівня акредитації – 2 педагоги.

Важливим напрямком підвищення професійного рівня педагогів є атестація   працівників.  За   підсумками   атестації   в   2023   році вихователям КУкавській Г.І . та Наумко О.М. присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії», вихователю Нищеті Н.І. присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії», вихователю Сердюк Ж.С. та практичному психологу Гавриленко С.А.. присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії».

Адміністрацією закладу достатня увага приділяється організації проведення атестації педагогічних працівників. Дотримуються вимоги Типового положення про атестацію педагогічних працівників. Складено перспективний план атестації педагогічних працівників на 2021-2025 роки, план роботи засідань атестаційної комісії на 2022-2023 н.р., видано накази. Адміністрацією та членами атестаційної комісії відвідуються навчальні заняття, вивчається система роботи педагогів, творчі звіти педагогів заслуховуються на засіданні педагогічної ради.

Важливим напрямком підвищення професійного рівня педагогів є курсова перепідготовка. Курси підвищення кваліфікації при Сумськомуобласному інституті післядипломної педагогічної освіти пройшла вихователь Нищета Н.І. В закладі складено перспективний план проходження курсової підготовки педагогами на 2021-2025 роки.

На сьогодні, підвищення кваліфікації педагогічних працівників не обмежується лише курсами підвищення кваліфікації. Підвищення кваліфікації педагогів на сучасному етапі здійснюється шляхом формальної, неформальної та інформальної освіти за очною, заочною, дистанційною формами навчання або їхнім поєднанням. Педагоги мають можливість самостійно долучитися до короткострокового підвищення кваліфікації шляхом участі у тренінгах, семінарах, семінарах-практикумах, семінарах-нарадах, вебінарах, майстер-класах за різними професійними темами і проблемами. Упродовж навчального року всі педагоги закладу вивчали сучасні актуальні проблеми та окремі аспекти дошкільної освіти через вище названі форми роботи та отримали відповідні сертифікати.    

 

Методична робота з педагогічними кадрами

Методична робота з педагогічними кадрами у 2022/2023 навчальному році була спрямована на підвищення професійного рівня педагогів.

Організація методичної роботи в ЗДО здійснювалась відповідно до методичних рекомендацій "Про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2022/2023 навчальному році" від 27.08.2022 року № 1/8504-22, Примірного положення про методичний кабінет закладу дошкільної освіти (наказ МОН України від 16.04.2018           № 372), керуючись Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Положенням «Про дошкільний навчальний заклад», Базовим компонентом дошкільної освіти, програмою розвитку дитини від народження до шести років «Я у Світі» (оновлена редакція), Концепцією національно-патріотичного виховання дітей та молоді, новим Санітарним регламентом для дошкільних навчальних закладів (затверджений наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 № 234).

Упродовж 2022/ 2023 навчального року робота методичного кабінету була направлена на оновлення та наповнення методичного кабінету відповідно до Примірного положенням про методичний кабінет закладу дошкільної освіти (наказ МОН від 16.04.2018 №372). Насичення методичного кабінету в закладі задовольняє потреби у саморозвитку та професійному вдосконаленні вихователів та інших педагогів ЗДО та є: інформативним, змістовним, доступним, сучасним та естетичним. Матеріали у методичному кабінеті сформовані так, щоб педагоги мали вільний доступ до них і могли зорієнтуватися в його наповненні.

Методичний кабінет забезпечений навчально-методичною літературою з грифом МОН України, комплексними та парціальними програмами, періодичною пресою, технічними засобами навчання. Педагоги мають можливість знайомитися з такими періодичними виданнями «Вихователь-методист дошкільного закладу», «Дошкільне виховання», «Методична скарбничка вихователя», «Музичний керівник», «Практичний психолог дошкільного закладу», «Бібліотечка вихователя».

Методичний кабінет у закладі є центром методичної допомоги педагогічним працівникам закладу дошкільної освіти та поширення серед батьків психолого-педагогічних знань щодо забезпечення цілісного розвитку дитини, її фізичних, інтелектуальних і творчих здібностей шляхом виховання, навчання, соціалізації та формування необхідних життєвих навичок.

У 2022/2023  навчальному році методичну роботу було зосереджено на вирішення пріоритетних завдань закладу:

  1. Впровадження в практику інноваційних технологій з метою всебічного розвитку дітей.
  2. Формування основ безпечної поведінки, стрессостійкості та здорового способу життя дітей дошкільного віку в умовах воєнного стану.
  3. Здійснення системних заходів, спрямованих на посилення національно-патріотичного виховання дітей - формування нового українця, що діє на основі національних та європейських цінностей.

На вирішення річних завдань були розроблені конкретні і змістовні різноманітні форми і заходи методичної роботи в закладі. Ключовим заходами стали:

  • проведення низки методичних форм роботи, спрямованих на підвищення професійної компетентності педагогів щодо вдосконалення роботи по впровадженню інноваційної технологій;
  • надання цільової методичної допомоги та системного методичного супроводу педагогам під час колективних переглядів різних форм освітньої роботи з дітьми та просвітницької роботи з батьками;
  • популяризація продуктів педагогічної діяльності у фахових виданнях, відкритих групах соціальної мережі Facebook та науковому порталі «Всеосвіта».

Адміністрація закладу дошкільної освіти приділяла належну увагу питанням фахового зростання, активізації творчої діяльності педагогів.

Педагоги підвищували свій професійний рівень шляхом участі в онлайн-вебінарах, онлайн-семінарах, конференціях, засіданнях професійних спільнот, організованих Центром професійного розвитку педагогічних працівників.

З метою підвищення інформаційно-цифрової, психологічної, здоров’язбережувальної, інноваційної компетентностей, здатності до навчання впродовж життя, педагоги закладу активно долучились до проєктів, організованих педагогами ЦПРПП.

Важливою формою підвищення рівня педагогічної майстерності педагогів була участь у проведенні семінарів:

  • Семінар для педагогів з елементами тренінгу: «Розвиваємо здібності кожної дитини»;
  • Семінар-практикум для педагогів: «Стрес – шляхи його подолання»;
  •  Брейн-ринг: «Підвищення екологічної компетентності педагогів».

Зміст проведених семінарів складався з теоретичних, практичних завдань і використання активних та інтерактивних форм роботи з кадрами. В результаті роботи семінарів, підвищилась ефективність діяльності колективу, підвищилась якість роботи по вирішенню річних завдань.

Протягом 2022-2023 навчального року працювали такі методичні структури: педагогічна рада, методичне об'єднання вихователів, наради при завідувачу, розробка методичних рекомендацій, співбесіди та консультації з педагогами. Методична робота з педагогічними працівниками реалізовувалася як через традиційні (колективні та індивідуальні), так і нетрадиційні форми її організації.

Традиційними формами методичної роботи у закладі є педрада, метою якої є розвиток та вдосконалення освітньо-виховного процесу, підвищення майстерності педагогічних працівників. У 2022-2023 н. р. було проведено 4 засідання педагогічної ради, на яких розглядались такі питання:

1. «Новий 2022-2023 навчальний рік - нові пріорітети ».

2. «Національно – патріотичне виховання дітей - формування нового українця, що діє на оснрові національних та європейських цінностей».

3. Позачергове засідання: "Організація освітньої діяльності у закладі за змішаною формою навчання".

4.«Система заходів з безпеки життєдіяльності дітей дошкільного віку».

5.  «Про підсумки діяльності закладу 2022-2023 навчальному році та завдання педагогічого колективу щодо підвищєння якості освітнього процесу у 2022-2023 навчальному році».

Робота педагогічних рад була проведена на науковій основі. Педагоги обмінювалися досвідом своєї роботи, активно включалися до обговорення «за круглим столом», інформували, аналізували, звітували про власні здобутки, ділились власним досвідом роботи, демонстрували мультимедійні презентації з власного досвіду роботи, підбивали підсумки роботи щодо вирішення річних завдань. Систематично брали участь в засіданнях педагогічної ради 100% її членів.

Протягом 2022-2023 н. р. підвищенню професійної компетентності педагогів позитивно сприяла така форма методичної роботи, як колективний перегляд педагогічного процесу, що є однією з дієвих форм роботи з підвищення кваліфікації педагогічних працівників. За річним планом, педагоги майстерно підготували і продемонстрували різні форми та методи роботи з дітьми. У кожного вихователя спостерігався свій особистий стиль підготовки та проведення освітньої роботи з малятами; у кожного педагога – були власні творчі родзинки, які варто запозичити іншим та впровадити у свою практику роботи.

Проводились психолого-педагогічні консиліуми з вихователями старших груп «Підготовка дітей старшого дошкільного віку до навчання у школі», груп раннього віку «Адаптація дітей раннього віку до умов ЗДО».

Адміністрацією постійно контролювалося виконання річного плану. Згідно аналізу вносилися корективи до нього. Систематично здійснювався контроль за проведенням освітньо-виховної, оздоровчо-профілактичної роботи, виконанням режимних моментів, рівнем компетентності дітей з різних сфер життєдіяльності.

Результати контролю обговорювалися на виробничих нарадах, нарадах при завідувачі, педагогічних радах. Для якісної реалізації головних задач систематично проводилось вивчення стану організації навчально-виховного процесу, яке включало: тематичне, вибіркове, комплексне, оперативне вивчення освітньо-виховного процесу всіх вікових груп ЗДО.

Індивідуальні, підгрупові корекційно-розвивальні заняття з дітьми проводились у логопедичному кабінеті, міні-логопедичних осередках вікових груп для дітей з порушеннями мови, які забезпечені необхідними дидактичними матеріалами: науково-методичною літературою з питань логопедичної роботи з дітьми дошкільного віку; демонстраційним, роздатковим матеріалом, дидактичними іграми.

З метою створення позитивно-конструктивної атмосфери взаємодії всіх учасників освітнього процесу вихователі та вчитель-логопед залучали батьків до активної співпраці. Батьки підтримували тісний зворотній зв’язок з педагогами.

У батьківських Тelegram-групах систематично розміщувались рекомендації, поради вчителів-логопедів, вихователів спеціальних груп щодо подолання порушень мовлення у дітей, консультації, мовний матеріал до лексичних тем, інформація про стан динаміки розвитку звуковимови кожного періоду навчання.

Для ефективного та якісного забезпечення освітнього процесу ЗДО в умовах воєнного стану, педагоги мали технічні можливості для організації активної співпраці з батьками, вдосконалювали свої навички у володінні інформаційно-комп’ютерними технологіями, постійно підвищувати свій професійний рівень, вихователі мотивували батьків підтримувати постійний зворотній зв’язок з ними.

Заслуговує на увагу впровадження педагогами дистанційних форм надання консультацій та спілкування з батьками із застосуванням  соціальних мереж Viber, Telegram мобільних додатків Messenger, Facebook, відеохостингу YouTube.

Вихователі проводили та записували відео-заняття, фрагменти дидактичних, пальчикових  ігор, спостережень, надавали рекомендації по підготовці продуктивних видів діяльності, проведенню гімнастики для очей, організовували консультативно-просвітницьку роботу, готували різноманітні поради, рекомендації, консультації, підбірку розвиваючих відеозанять та відео-роликів для дітей.

Відзначено підвищення рівня самоосвіти педагогів, зріс показник користування інтернет-ресурсами, але питання самоосвіти педагогів має бути більш якісним, не всі педагоги володіють інформаційно-комп’ютерними технологіями та у багатьох відсутня мотивація ділитися своїми напрацюваннями в періодичній пресі.

Аналіз якості організації методичної роби з кадрами за підсумками навчального року дає підстави вважати, що робота була вагомою та  результативною. Різні форми методичної роботи сприяли підвищенню фахової майстерності педагогів, усвідомленню можливостей професії для розвитку власної особистості.

 

Освітнє середовище закладу дошкільної освіти

Фінансово–господарська діяльність у ЗДО здійснювалась згідно з кошторисом, сформованим відділом освіти, молоді та спорту Липоводолинської селищної ради та відповідно до статей видатків.

Із загального фонду бюджету профінансовані захищені статті витрат: заробітна плата, харчування дітей, оплата комунальних послуг.

Протягом року  для забезпечення предметно-розвивального середовища та покращення матеріально-технічної бази залучалася благодійна допомога у вигляді товарів та матеріалів.

Розвивальне середовище закладу дошкільної освіти відповідає інноваційним вимогам та організовано з урахуванням інтересів дітей та їх вікових особливостей: створені комфортні, сприятливі умови для розвитку вихованців в самостійній і спільній діяльності. Всі приміщення ЗДО  відповідають сучасним естетичним вимогам.

Групові приміщення обладнані з урахуванням вікових особливостей дітей,  дотриманням правил охорони праці та безпеки життєдіяльності.

Заклад дошкільної освіти забезпечений необхідним технологічним та господарчим обладнанням, все обладнання знаходиться у задовільному робочому стані, але потребує осучаснення, а саме: параконвектомат, електрична мясорубка, професійний блендер та міксер, котел для приготування їжі.

Завідувачем ЗДО здійснюється контроль за постійним інформуванням громадськості про надходження і використання благодійної допомоги шляхом розміщення відповідних матеріалів на сайті ЗДО, батьківських куточках, конференціях, батьківських зборах та в он-лайн режимі.

Незважаючи на складні економічні умови, приміщення і територія ЗДО оснащені необхідним інвентарем, перебувають у задовільному стані, постійно поповнюється, оновлюється і ремонтується обладнання.

Санітарний стан приміщень відповідає вимогам санітарного регламенту в дошкільних навчальних закладах. Гігієнічний режим прибирання та провітрювання, своєчасне проходження працівниками медичних оглядів контролювався постійно сестрою медичною старшою.

         Питання покращення матеріально-технічної бази, проведення поточних ремонтів в ЗДО, залучення позабюджетних коштів вирішувалися виключно на добровільній основі за погодженням батьківського активу. Прийом благодійних внесків від фізичних осіб здійснювався на добровільній основі і відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 04.08.2000 року №1222 (зі змінами) «Про затвердження Порядку отримання благодійних (добровільних) внесків і пожертв від юридичних та фізичних осіб бюджетними установами і закладами освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, культури, науки, спорту та фізичного виховання для потреб їх фінансування» з обов’язковим оформленням відповідної документації, про що свідчать акти оприбуткування матеріальних цінностей.  Всі матеріальні цінності внесені в журнал складського обліку запасів матеріально-відповідальними особами ЗДО.

Пріоритетними напрямами у сфері матеріально-технічного і навчально-матеріального забезпечення освітньої діяльності залишаються справний стан обладнання, водяних та каналізаційних комунікацій, утеплення приміщення ЗДО, забезпечення груп меблями відповідно до вимог та  оснащення предметно- ігрового середовища.

На сьогоднішній день, заклад освіти отримує частково фінансування з міського бюджету, а саме: оплата енергоносіїв, заробітна плата, послуги звязку та інтернету. Кошти на підготовку дошкільного закладу до нового навчального року надаються, підготовка активно проводиться.

 

Медичне обслуговування вихованців

Медичний кабінет для роботи укомплектований всім необхідним. Наявність медикаментів відповідає переліку надання першої медичної допомоги.

Здійснення медичного супроводу дітей, надання їм у разі потреби невідкладної медичної допомоги відбувається відповідно до нормативно-правових документів. Сестра медична закладу здійснюють профілактичні заходи в тому числі проведення обов’язкових оглядів, контроль за станом здоров’я, фізичним розвитком дітей, організацією фізичного виховання, загартування, дотриманням санітарно-гігієнічних норм та правил.

Санітарно-просвітницька робота з дітьми та їх  батьками, а також  персоналом здійснюється відповідно до вимог Законів України «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», Положення про медичний кабінет дошкільного навчального закладу. Профілактичні щеплення здійснюються відповідно до наказу МОЗ України № 595 від 16.09.2011 «Про порядок профілактичних щеплень в Україні». Антропометричні вимірювання проводяться 1 раз у півроку, результати заносяться у журнал антропометрії. Під час літнього оздоровчого періоду антропометрію кожній дитині проводимо щомісяця. На основі отриманих даних здійснювалось маркування дитячих меблів та складалися два рази на рік карти розсаджування дітей, які затверджувалися завідувачем.

Медична служба ЗДО ретельно відслідковує та аналізує фізичні показники розвитку дітей з метою планування подальшої профілактичної роботи.

Медичним працівником та адміністрацією закладу здійснюється постійний контроль за дотриманням  режиму  в  групах, їх санітарним станом.

Адміністрація закладу та медичний персонал здійснювали контроль за станом захворюваності дітей.

         Аналізуючи дані таблиці, можна сказати, що захворюваність органів дихання зменшилась майже у 3 рази, захворювання інших органів порівняно з попередніми роками у деяких випадках зменшилась, в деяких є сталими.

На виробничих нарадах з персоналом обговорювались питання санітарно-просвітницької роботи. На сайті закладу розміщували інформацію для батьків по профілактиці захворювання..

        Для зниження захворюваності всим колективом велась кропітка робота, зокрема це:

  • організація роз’яснювальної роботи з дітьми та батьками щодо профілактики захворювань;
  • систематичне щеплення дітей;
  • ​дотримання вимог санітарії, дезинфекції приміщень;
  • ​здійснення загартування вихованців;
  • ​організація фізичного виховання;
  • ​чітке дотримання режиму дня;
  • ​взаємодія медсестри дошкільного закладу збатьками, вихователями.

       Проходження медичного огляду працівниками ЗДО здійснюється відповідно до чинного законодавства згідно наказу МОЗ України. Сестра медична  слідкує за  дотриманням працівниками закладу графіка проходження медичних оглядів що складає 2 рази на рік.

 

Соціальний захист, збереження та зміцнення здоров’я вихованців та педагогічних працівників.

Дотримання вимог охорони дитинства, техніки безпеки, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм

Соціально-психологічна служба закладу дошкільної освіти представлена роботою  практичного психолога, яка впродовж 2022/2023 навчального року працювала над забезпеченням конструктивного проходження процесу соціалізації  та адаптації вихованців, профілактикою негативних явищ в закладі, а також розвитком повноцінної особистості та відповідального громадянина.

На виконання  Закону «Про освіту» та Конвенції про права дитини в освітньому закладі  було оформлено соціальні паспорти по групам та на підставі їх – соціальний паспорт закладу.

На підставі поданих підтверджуючих документів видано наказ про забезпечення дітей пільгами в оплаті за харчування: діти з багатодітних сімей отримували харчування – з 50% знижкою; діти, батьки яких є учасниками АТО, діти, малозабезпечені діти, діти батьки яких є учасниками АТО та діти потерпілі внаслідок ЧАЕС користуються 100% пільгою.

На кінець року до пільгової категорії відноситься  – 31 дитина, з них:

діти з багатодітних сімей  – 9  дітей;

діти з малозабезпечених сімей – 5 дітей;

діти, батьки яких є учасниками АТО –  14  дітей;

діти із числа внутрішньо переміщених осіб – 3 дитини.

В закладі створено банк даних  дітей позбавлених батьківського піклування та пільгових категорій.

Вихователям та спеціалістам надано можливість самостійно обирати навчальні програми (затверджені рішенням педагогічної ради), за якими здійснюється освітньо-виховний процес, вживаються заходи щодо упровадження інноваційних педагогічних технологій у навчальний процес.

Зобов’язання керівника, передбачені колективним договором, ретельно виконуються. Між адміністрацією та трудовим колективом існує тісний зв’язок.

У вересні 2021 року, керуючись Законом «Про освіту» (ст. 57), що передбачає надання щорічної грошової винагороди педагогічним працівникам, згідно умов діючої  колективної угоди, спільного рішення адміністрації і профспілкового комітету, за сумлінну працю, за зразкове виконання посадових обов’язків та з нагоди Дня працівників освіти була надана грошова винагорода педагогічним працівникам закладу.

 

Організація харчування дітей у навчальному закладі

Харчування вихованців здійснюється відповідно до інструкції з організація харчування дітей у дошкільних навчальних закладах та змін до неї. Постановою КМУ від 24 березня 2021 р. № 305 «Про затвердження норм та порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку», постановою КМУ від 28 липня 2021р №786 «Про внесення змін до норм харчування у закладах освіти та дитячих  закладах оздоровлення та відпочинку»

Харчування дітей у закладі якісне і різноманітне,   й містить всі необхідні речовини – білки, жири, вуглеводи, мінерали та вітаміни – у таких кількостях і у такому співвідношенні, що відповідає їх фізіологічним потребам.

Для забезпечення дітей повноцінним харчуванням складається чотирьохтижненве меню на 4 періоди року: літній, осінній, зимовий, весняний. Різноманітність у харчуванні досягається за рахунок не лише асортименту продуктів, але й страв, що готуються з них. Складаючи меню, дотримуємось правильного поєднання різних страв.

При складанні меню обов’язково  враховуємо енергетичну цінність та хімічний склад продуктів, з яких готуються страви.

Вихователями усіх вікових груп ведеться планомірна роботу щодо формування навичок культури харчування вихованців, проводиться консультативна робота щодо харчування дітей вдома. Адміністрація постійно контролює якість страв та харчування дітей у групах. За результатами контролю проводяться індивідуальні бесіди, видаються накази та заслуховуються питання про харчування на нарадах при завідувачу. Контроль за якістю харчування, санітарно-гігієнічним станом закладу ведеться щомісячно, також з боку Держпродспоживслужби про що свідчать акти перевірок. Пропозиції, вказані в актах, виконуються згідно з зазначеними термінами.

Завідувач та вихователі тримають на постійному контролі оплату за харчування, борги по батьківській оплаті відсутні.

Харчоблок забезпечений кадровим складом повністю. В наявності необхідне технологічне та холодильне обладнання, але воно потребує удосконалення та осучаснення.

 

Робота сайту закладу

У закладі створений та працює сайт який  дає змогу: презентувати заклад; додати прозорості роботі закладу; упорядкувати робочі процеси; спростити контроль, налагодити взаємозвязок з батьками. Щоденно проводиться оновлення змісту сайту, поповнюються матеріали консультацій практичного психолога, медичної сестри, музичного керівника, вчителя-логопеда та інші. За допомогою мережі Інтернет педагогічні працівники мають змогу краще підготуватись до занять та підвищувати рівень педагогічної майстерності, технічних вмінь, провести збори серед батьків. Також в розділі «Новини» кожен може побачити анонс подій та  їх виконання.

 

Дисциплінарна практика та аналіз звернень громадян з питань діяльності закладу освіти.  Реагування керівника на зауваження та пропозиції, викладені батьківським комітетом, батьками, представниками інших органів громадського самоврядування

На виконання Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996 р., Указу Президента України № 700/2002 «Про додаткові заходи забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення», Інструкції з діловодства за зверненнями громадян, яка затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 р. № 348, за зверненням громадян в  закладі дошкільної освіти  проведено ряд заходів, а саме: заведені журнали обліку особистого прийому громадян, реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян, інформаційні матеріали представлені на сайті ЗДО.

Протягом 2021/2022 навчального року, як завжди, проводилася робота з попередження надходження заяв і скарг шляхом зустрічей (зборів) з батьками, інформуванням і роз’ясненням напрямків діяльності закладу освіти. Підсумки роботи із зверненнями громадян розміщені на сайті закладу дошкільної освіти. Питання також щоквартально заслуховується на нарадах при керівнику.

Терміни розгляду звернень громадян не порушуються. Постійно проводиться аналіз звернень громадян, здійснюються заходи щодо виявлення проблемних питань громадян з метою упередження надходження повторних звернень.

У цілому у закладі дошкільної освіти організація роботи зі зверненнями громадян перебуває на належному рівні і відповідає вимогам чинного законодавства України.

Протягом 2021/2022 навчального року керівником закладу проведено   18 особистих прийомів громадян.

На сьогодні мешканці селища мають можливість звернутись до закладу не лише в традиційний спосіб (під час особистого прийому або направивши листа), а й за допомогою сучасних засобів комунікацій (звернення з використанням телефонного зв’язку або мережі Інтернет).

Це стало особливо актуальним  під час  запровадженням карантинних заходів, що передбачали в тому числі і припинення  ведення особистих прийомів. Але питання  активно вирішувались за допомогою телефонного зв’язку (телефонних дзвінків громадян)

На сайт дошкільного закладу звернень не надходило .

Письмових звернень, за 2021/2022навчальний рік -0,

Усних звернень, за 2021/2022навчальний рік -18

Вирішено позитивно – 16 ;  надано роз’яснення – 2.

З метою забезпечення оперативного реагування на звернення громадян на базі закладу працює консультаційний пункт.

Протягом 2021/2022  навчального року  за консультацією звернулося 18 батьків. Актуальними для них були наступні питання:

–  зарахування або відрахування дітей;

–   організація життєдіяльності  дитини під час карантину;

–   психологічна підтримка дитини під час карантину;

–   порядок організації роботи групи раннього віку;

–   налагодження конструктивної взаємодії з родинами вихованців закладу

Протягом 2021/2022  навчального року  проводилася робота з попередження надходження заяв і скарг шляхом зустрічей з батьками, інформуванням і роз’ясненням напрямків діяльності закладу освіти.

Одним із методів підвищення прозорості діяльності управління є налагодження ефективного зворотного зв’язку з мешканцями селища. З цією метою та задля зняття соціальної напруги серед населення у зв’язку із введенням карантину проводиться  планомірна робота щодо інформування населення з актуальних питань життєдіяльності галузі.

Діє система контролю за своєчасним і якісним розглядом звернень громадян. Всім педагогічним працівникам закладу надаються консультації та рекомендації щодо удосконалення роботи по якісному та своєчасному опрацюванню звернень батьків згідно з  вимог чинного законодавства. Фактів порушення вимог законодавства при роботі зі зверненнями громадян в закладі дошкільної освіти не було.

На веб-сайті закладу у розділі «Звернення громадян» розміщено графік особистого прийому громадян керівництвом закладу, узагальнені матеріали про організацію роботи зі зверненнями громадян, роз’яснення з актуальних питань, що порушують громадяни у зверненнях, номери телефонів, за якими можна звернутися для отримання консультації та попереднього запису, форми та зразки оформлення звернення,  створено нормативну базу.

Для відвідувачів в закладі дошкільної освіти розміщено стенд, на якому є витяг із Закону України «Про звернення громадян», зразок документів, необхідних для оформлення звернення, графік особистого прийому спеціалістами та інша необхідна громадянам інформація.

Протягом звітного періоду дзвінків від громадян з інформацією про факти корупції та інші зловживання з боку працівників закладу дошкільної освіти, пропозиціями щодо підвищення ефективності роботи закладу не надходило.

Враховуючи усе вищенаведене, з метою поліпшення організації роботи зі зверненнями громадян, постійно ведеться пошук шляхів поліпшення системи ефективної роботи по вирішенню проблем населення, яких громадяни  торкаються  у своїх зверненнях.

  

ПІДСУМКИ

Дякую усім: працівникам ЗДО, батькам за спільну допомогу у роботі закладу і закликати усіх: “Давайте спільно працювати над вирішенням проблем закладу аби створити для дітей комфортні умови перебування, аби забезпечити їм щасливе майбутнє.

 

Завідувач закладу                                                         Тетяна ПЕРМЯКОВА 

Логін: *

Пароль: *