Липоводолинський ЗДО "Берізка", Липова Долина
Сумська область, Роменський район

Гурток "Лаболаторія маленьких дослідників"

 

        У закладі дошкільної освіти «Берізка» з вересня місяця запрацював гурток «Лабораторія маленьких дослідників», де діти можуть робити  безпечні досліди, а головне пізнавальні. Програма  розрахована для дітей середнього та старшого  дошкільного віку.

       План гуртка «Лабораторія маленьких дослідників»  розрахований на такі підтеми: про воду, пісок, повітря, мило, про сніг, лід, магніт, про рослини, немовні звуки, папір, чорнила, скло, світло та тінь.

     

   Орієнтовний розподіл занять гуртка

«Лабораторія маленьких дослідників»

на 2023 – 2024 н.р.

   День тижня                     

                 Група                                                                          

       Графік                роботи        
П'ятниця Група дітей середнього дошкільного віку 12:00-12:25
П'ятниця Група дітей середнього дошкільного віку 12:35-13:00

        

 План гуртка 
            «Лабораторія маленьких дослідників»    

                                                                         ВЕРЕСЕНЬ


                        3 тиждень

Знайомство дітей із гуртком «Лабораторія маленьких дослідників»
                                                                           4 тиждень
«Властивості води»


                                                                          ЖОВТЕНЬ 


                                                                            1 тиждень
  «Таємниці води»
                                                                            2 тиждень
«Кольорові дослідження»
                                                                            4 тиждень
«Пустощі предметів із водою»


                                                                           ЛИСТОПАД


                                                                             1 тиждень
«Подорож краплинок»
                                                                             2 тиждень
«Весела пісочниця»
                                                                             3 тиждень
«Де живе повітря?»
                                                                             4 тиждень
«Як ми дихаємо повітрям?  Повітря чисте чи брудне?»


                                                                              ГРУДЕНЬ


                                                                              1 тиждень
«Світ дерев’яних предметів» 
                                                                              2 тиждень
 «Мило - чистоти запорука»
                                                                              3 тиждень
«Як утворюються мильні бульбашки?»
                                                                              4 тиждень
«Властивості снігу. Штучний сніг». «Коли рипить сніг, а коли ні?»
                                                                              5 тиждень
«Малювання чарівним пензликом»


                                                                              СІЧЕНЬ


                                                                               3 тиждень
«Що таке лід? У що перетворюються лід?»
                                                                               4 тиждень
«Дитині про вироби з тканини»


                                                                               ЛЮТИЙ


                                                                                1 тиждень
«Чарівний світ металів» 
                                                                                2 тиждень
«Протистояння магнітів.  Фокуси предметів».
                                                                                 3 тиждень 
Досліди «Літаючий метелик», «Як дістати скріпку з води, не замочивши рук?»
                                                                                  4 тиждень
Наші помічники – органи чуття


                                                                                БЕРЕЗЕНЬ


                                                                                  1 тиждень 
«Рослинний світ навколо нас»
                                                                                  2 тиждень
«Умови для росту рослин». 
                                                                                  3 тиждень
«Ґрунт» 
                                                                                  5 тиждень
«Корисні фреші або безпечні барвники» 
                                                                                   КВІТЕНЬ

                                                                       
                                                                                   1 тиждень
«Утворюємо звук» 
                                                                                   2 тиждень
«Властивості  та якості паперу» 
                                                                                   3 тиждень
«Невидимі чорнила» 
                                                                                   4 тиждень
«Чарівний світ скла»


                                                                                   ТРАВЕНЬ


                                                                                   1 тиждень
Великодні досліди «Круті яйця»
                                                                                   2 тиждень
«Електризація предметів»
                                                                                   3 тиждень
«Трудівники мурахи»
                                                                                   4 тиждень
Світло та тінь. Лупа. «Сонячні зайчики». Тіньовий театр. 
                                                                                    5 тиждень
Підсумкове заняття

Дослідницька робота в закладі дошкільної освіти

         З постійно змінним світом природи дитина починає знайомитися з перших років життя. Її приваблюють шум дощу, шелест листя, яскравий метелик, що здійнявся над запашною квіткою, кумедне пухнасте кошеня і перламутрові рибки в акваріумі. Дітям подобається гуляти на подвір’ї, лазити по деревах, милуватися квітами, годувати домашніх улюбленців. Для дитини кожен прожитий день – це справжнє відкриття. Адже її оточують численні чудові перетворення, кожне із яких – таємниця. Маленький жолудь перетворюється на величезного дуба, жовта кульбабка за ніч стає пухнастою білою кулькою, неповоротка гусінь раптом злітає в небо легким витонченим метеликом. Малюки намагаються зрозуміти світ, обстежуючи його не тільки візуально, а й на дотик, смак, нюх, тобто залучаючи всі органи чуття. То ж, спостерігаючи за всім цим природнім дивом дуже багато запитань: як? чому? звідки? зароджується у маленькій дитячій голівці.

Формування у дітей природо - екологічної культури та екологічної свідомості – одне з найголовніших завдань сьогодення.

Сім’я і дошкільний заклад – ось де розпочинається виховання в дитині інтересу до навколишнього світу. Для розвитку пізнавальної активності дітей ми часто звертаємось до пошуково-дослідницької діяльності. Пошуково-дослідницька діяльність з дітьми – це особливий і дуже непростий вид діяльності. Саме він дає дітям можливість спілкуватися з однолітками, з дорослими, здійснювати з об’єктами різноманітні перетворення, виявляти їхні істотні зв’язки з явищами природи, з життєдіяльністю людини, вчить аналізувати й самостійно робити висновки.

Дошкільники охоче беруть участь у пошуково-дослідницькій діяльності. Під час її у дітей формуються елементарні навички пошукової роботи, посилюється інтерес до живої та неживої природи, активізується інтелектуальний розвиток. А винагородою за допитливість та роботу над поставленими завданнями для малюків є їхні самостійні відкриття у світі природи. Самостійно здобуті знання під час дослідів та експериментів залишаються в пам’яті дітей надовго і формують підґрунтя для нової розумової і творчої пошуково-дослідницької діяльності.

    Особливу увагу у роботі з дітьми приділяємо формуванню екологічного світорозуміння та екологічної вихованості. Перед нами поставлені 

        Отже, організовуючи та плануючи роботу дослідницької діяльності з дошкільниками, можемо визначити, що:

  • у дітей поступово виявляється пізнавальний інтерес до експериментування;
  • розвиваються всі аналізатори, чуттєвий досвід, мислення;
  • з'являється вміння самостійно знаходити альтернативні шляхи пошуку інформації та визначення властивостей матеріалів;
  • поширюються знання про взаємозалежність явищ живої та неживої природи.

 

   

   

Логін: *

Пароль: *