Результати моніторингу якості освіти
Згідно ч. 1 ст. 48 Закону України «Про освіту» моніторинг якості освіти – це система послідовних і систематичних заходів, що здійснюються з метою виявлення та відстеження тенденцій у розвитку якості освіти в країні, на окремих територіях, у закладах освіти (інших суб’єктах освітньої діяльності), встановлення відповідності фактичних результатів освітньої діяльності її заявленим цілям, а також оцінювання ступеня, напряму і причин відхилень від цілей.
Моніторинг якості освіти проводиться у порядку, передбаченому Законом України «Про освіту» та Порядком проведення моніторингу якості освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України 16 січня 2020 року № 54.
ЗВІТ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ В ЛИПОВОДОЛИНСЬКОМУ ЗДО "БЕРІЗКА"
Моніторинг – це засіб контролю за освітнім процесом, форма організації збору, зберігання, оброблення та розповсюдження інформації про діяльність педагогічного колективу ЗДО, що забезпечує безперервне стеження за станом освітньої роботи і прогнозування розвитку дошкільної освіти.
Відповідно до наказу Липоводолинського ЗДО «Берізка» від 28.03.2025 року № 38-ОД «Про організацію та проведення діагностування сформованості освітніх компетенцій» та наказу від 28.03.2025 року № 37-ОД «Про органіііізаціію та проведення психолого-педагогічного консиліуму «Готовність групи дітей старшого дошкільного віку до навчання у школі» було здійснено проведення моніторингових досліджень якості реалізації завдань Базового компонента дошкільної освіти та освітньої програми «Я у Світі» відповідно до нормативних документів.
Метою проведення діагностування сформованості освітніх компетенцій дітей старшого дошкільного віку у 2025 навчальному році, є вивчення стану реалізації завдань Базового компонента дошкільної освіти та чинних освітніх програм. Діагностичний матеріал розподілено за сімома освітніми лініями (відповідно до програмних вимог): «Особистість дитини», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Дитина в природному довкіллі», «Мовлення дитини», «Діяльність дитини», «Дитина у світі культури», «Дитина в соціумі».. До кожного виду завдань розроблені критерії оцінювання виконаного дитиною завдання, що здійснюються за рівнями та визначаються у балах.
Педагоги були забезпечені інструментарієм для проведення діагностування, матеріалами щодо фіксування результатів (таблицями, картками) та матеріалами проведення педагогічної діагностики.
Для зручності обробки результати діагностування занесені до «Картки вивчення сформованості основних компетенцій» за відповідною освітньою лінією. Користуючись системою балів нами визначений загальний бал групи (дає підстави оцінити діяльність педагога за даним напрямом) та середній показник дитини (дає підстави оцінити рівень сформованості компетенції дитини).
Були отримані такі результати: Всі діти (18) мають високий рівень сформованості освітніх копетенцій.
Результати діагностування за поданим матеріалом є складовою частиною моніторингових досліджень якості дошкільної освіти у ЗДО. Результати моніторингу сформованості основних компетенцій дітей старшого дошкільного віку є предметом обговорення на педагогічній раді закладу. Одержані результати досягнень дітей дають змогу зорієнтуватися у сильних і слабких сторонах розвитку кожної дитини, доборі засобів оптимізації освітнього процесу.
Оскільки, діагностування дітей старшого дошкільного віку відбувалося у ЗДО з 31.03.2025 року по 11.04.2025 року, ми маємо час для прийняття рішення, щодо цілеспрямованої підготовки кожної дитини до школи.
Проведення діагностування сформованості освітніх компетенцій дитини засвідчує, що результати діагностування дозволяють нам, педагогам, оцінити стан освітньої діяльності, виявити проблеми у особистісному розвитку дітей, визначити стратегію освітньої діяльності, ефективно розподілити ресурси закладу, підвищити його соціальний статусу.
Велику увагу всі учасники освітнього процесу приділяли готовності випускників закладу до шкільного життя. За даним направленням з 01.04. по 04.04.2025 року було проведено психологічне вивчення готовності дітей старшого дошкільного віку до навчання в школі за методикою «Чарівні перетворення».
Мета дослідження: вивчення актуального стану сформованих у дитини соціально - психологічних навичок в контексті формування висновків щодо прогнозів її природнього та гармонійного переходу в нову соціальну ситуацію – початок шкільного навчання в Новій українській школі.
В результаті проведеної діагностики з’ясовано, що у 61 % дітей готовність до навчання в школі сформована повною мірою. Освітній, виховний та розвивальний вплив на дитину з боку дорослих здійснюється без змін до запланованої діяльності. У 39% дітей готовність до навчання в школі достатньо сформована. Освітня взаємодія з дитиною продовжується за орієнтирами освітньої та виховної роботи закладу дошкільної освіти.
04.04.2025 року був проведений психолого-педагогічний консиліум, де обговорювали успіхи та недоліки. За результатами обговорювалися результати проведеної роботи, були розроблені рекомендації по покращенню підготовки. Висновок - діти готові до навчання у школі.
Для дітей, які працювали дистанційно, вихователі проводили та записували відео-заняття, фрагменти дидактичних, пальчикових ігор, спостережень, надавали рекомендації по підготовці продуктивних видів діяльності, проведенню гімнастики для очей, організовували консультативно-просвітницьку роботу, готували різноманітні поради, рекомендації, консультації, підбірку розвиваючих мультфільмів та відео-роликів для дітей.
Тому діти продовжили засвоювати програмовий зміст відповідно до лексичних тем. Батьки активно долучилися до освітньої роботи з дітьми, підтримували постійний зворотній зв’язок з педагогами.
Аналіз якості освітнього процесу, рівня сформованості компетентностей дітей дошкільного віку за програмою «Я у Світі», виконання рекомендацій оновленого Базового компонента дошкільної освіти за підсумками навчального року дає підстави вважати, що діти засвоїли програму, робота була вагомою та результативною, як результат – якісна підготовка дітей до навчання в школі.
Виходячи з вищезазначеного, рекомендується:
Усім педагогічним працівникам:
1.1. Працювати над реалізацією завдань програм «Я у Світі», на виконання завдань оновленого Базового компонента дошкільної освіти та методичних рекомендацій до БКДО.
Постійно.
1.2. Активно впроваджувати інноваційні методи та прийоми для підвищення пізнавальної активності дітей.
Постійно.
1.3. Підтримували постійний зворотній зв’язок з батьками при організації освітнього процесу.
Постійно.
1.4. Проводити роз’яснювальну роботу з батьками дітей необхідності роботи з дітьми вдома з розвитку пізнавальної сфери та мовлення.
Систематично.
Вихователям дошкільних груп:
2.1. Планувати та проводити індивідуальну роботу з дітьми, які потребують підвищення рівня відповідних компетентностей.
За потребою.
2.2. Провести роз’яснювальну роботу з батьками дітей щодо необхідності роботи з дітьми вдома з розвитку пізнавальної сфери, мовлення, художньо-естетичного, логіко-математичного розвитку.
За потреби.