Липоводолинський ЗДО "Берізка", Липова Долина
Сумська область, Роменський район

Гурток "Здоров`ятко"

 

 Графік роботи гуртка: понеділок 14.00-15.00

                             середа 14.00-15.00

                                           

 

 Мета: закладати у дітей фундамент знань про основи здоров’я, формувати бажання берегти своє здоров’я  й  прищеплювати гігієнічні навички і вміння.

Заняття в гуртку з  валеології дають змогу дітям дізнатися про своє тіло, його будову та основні функції організму, актуальність  здорового способу життя.

Пояснювальна записка.

Вступ.

Концепція неперервної валеологічної освіти є складовою загальної державної національної програми «Освіта», яка спрямована на формування здорового способу життя, бережливого ставлення кожної дитини до власного здоров’я  як найвищої людської цінності .

 Найбільша цінність людини – це здоров’я. З давніх-давен  відоме гасло: «Твоє здоров’я – в твоїх руках». Але для того, щоб навчитися берегти здоров’я , треба багато знати про самих себе, про стан свого організму.

Це питання вивчає наука валеологія. Вона висвітлює  всі фактори, що впливають на здоров’я: біологічні, екологічні, соціальні та етнічні .

 Здоров’я, за визначенням Всесвітньої організації охорони здоров’я - це не лише відсутність хвороб чи фізичних вад, але й стан повного фізичного, психічного і соціального задоволення. Здоров’я тісно пов’язане з поняттям «норма», або таким станом організму, відхилення від якого є хворобою. Медицина вважає нормою середньомісячні показники стану здорової людини Поняття  норми змінюється з розвитком і досягненнями медичної та біологічної наук. Якщо відхилення від норми не загрожує працездатності та не позначається на самопочутті людини, її відносять до категорії  «практично здорова людина». Але це не означає, що в такої людини немає прихованих хвороб.

Формування, збереження й зміцнення здоров’я дітей та дорослих громадян України – одна з актуальних проблем нашого суспільства. Розбудова держави, її подальший розвиток прямо залежить від здоров’я населення, від збільшення кількості здорових, міцних, сильних тілом і духом людей.

У дошкільному віці слід закладати фундамент знань про основи здоров’я, прищеплювати гігієнічні навички і вміння. 

 Програма гуртка з валеології для середньої групи розрахована на 72 годин, 2 години на тиждень.

 Тематично-часова модель програми гуртка з валеології для середньої групи «Здоров’ятко» (72 заняття, 2 заняття на тиждень)

п/п

Тема

Кількість занять

1

 

Моє тіло. Догляд за ним.

 

30

2

 

Що ми їмо?

 

8

3

 

Догляд за одягом та взуттям.

 

6

4

 

Попередження побутового травматизму.

 

8

5

 

Наше здоров’я.

 

20

Разом

72

 Адаптована програма гуртка з валеології для групи дітей середнього дошкільного віку «Здоров’ятко» (72 занять, 2 заняття на тиждень)

1. Моє тіло. Догляд за ним.

Знайомство з предметами особистої гігієни. Тіло. Купання немовляти за народними традиціями. Навіщо людині потрібна шкіра. Дбайливе ставлення до шкіри. Як ми відпочивали влітку. Наші оченята – чарівні два озерця. Наші вушка. Допоможемо п’ятачку надути кульку. Мій портрет. В гостях у веселого язичка. Носики. Волосся. Як доглядати за зубами. Як зберегти зуби здоровими. Наша Оленка захворіла.

Гуртківці повинні знати :

  • будову тіла та догляд за ним;
  • носова хустинка, мило, гребінь, рушник зубна щітка -  речі особистої  гігієни;
  • значення лікарських трав в житті людини.

Гуртківці повинні вміти:

  • володіти культурно-гігієнічними навичками;
  • свідомо ставитись до свого тіла;
  • використовувати поради для зміцнення та збереження здоров’я.

2. Що ми їмо?

Гігієна  під час прийому їжі. Культура поведінки за столом. Значення харчування для здоров’я людини. Правила користування виделкою. Вітаміни.

Гуртківці повинні знати :

  • значення продуктів харчування для життя і здоров’я людини;
  • правила користування виделкою;
  • про вітаміни та їх користь.

Гуртківці повинні вміти:

  • культурно поводитись за столом;
  • охайно їсти, дякувати, правильно користуватися виделкою;
  • відбирати продукти з найбільшою кількістю вітамінів (овочі, фрукти).

3. Одяг. Взуття.

Значення одягу та взуття для здоров’я людини. Як правильно одягатися. Догляд за одягом та взуттям.

Гуртківці повинні знати :

  • для чого та як доглядати за одягом;
  • як потрібно одягатись;
  • як потрібно доглядати взуття;
  • яке взуття потрібно купувати.

Гуртківці повинні вміти:

  • доглядати за одягом;
  • одягатися відповідно погоди;
  • доглядати взуття;
  • ставити його у спеціальні шафи.

4. Попередження побутового дитячого травматизму.

Травми, які дитина може отримати вдома. Опіки. Ураження електричним струмом. Поводження з гострими предметами. Запобігання цих травм.

Гуртківці повинні знати :

  • що таке травма;
  • що таке опіки, які вони бувають;
  • про ураження електричним струмом, як цьому запобігти;
  • як поводитись з гострими предметами.

Гуртківці повинні вміти:

  • надавати першу допомогу при опіках;
  • надавати першу допомогу при ураженні електричним струмом;
  • правила користування гострими предметами.

5. Наше здоров’я

       День здоров’я. Охорона здоров’я. Заняття фізкультурою. Здоровий спосіб життя. Правильна постава. Порушення постави. Збережемо нашу землю.

Гуртківці повинні знати:

  • використання лікарських трав для лікування;
  • для чого займатись гімнастикою та спортом;
  • до чого призводить порушення постави;
  • чому не можна забруднювати навколишнє середовище.

 Гуртківці повинні вміти:

  • розрізняти лікарські трави;
  • займатися гімнастикою, спортом;
  • слідкувати за правильною поставою;
  • оберігати навколишнє середовище.

  Календарно-тематичний план занять гуртка з валеології « Здоров’ятко»  для групи дітей середнього дошкільного віку

(72 заняття, 2 заняття  на тиждень)


п/п

Тема

Програмовий зміст

Матеріал

Примітка

 

 30

1. Моє тіло.
Догляд за ним.

 

 

1

Знайомство з предметами особистої гігієни

Ознайомити дітей з милом, рушником, носовою хустинкою, гребінцем.

Навчити користуватися ними.

Виховувати у дітей бажання бути охайними.

Мило, рушник.

 

2

Знайомство з предметами особистої гігієни

Ознайомити дітей з носовою хустинкою, гребінцем.

Навчити користуватися ними.

Виховувати у дітей бажання бути охайними.

Носова хустинка, гребінець.

 

3

Тіло.

Ознайомлення з будовою тіла

Познайомити дітей з будовою людського тіла.

Розвивати у дітей бажання доглядати за ним.

Предметні картинки

 

4

Тіло.

Ознайомлення з будовою тіла

Познайомити дітей з будовою людського тіла.

Розвивати у дітей бажання доглядати за ним.

Лялька Олена.

 

5

Купання немовлят за народними традиціями

Ознайомити дітей з народними традиціями догляду за тілом.

Виховувати у дітей допитливість та інтерес до народних традицій.

Сюжетні картинки

 

6

Купання немовлят за народними традиціями

Ознайомити дітей з народними традиціями догляду за тілом.

Виховувати у дітей допитливість та інтерес до народних традицій.

Лялька, вода, трави.

 

7

Навіщо людині шкіра

Дати уявлення дітям про значення шкіри, прищепити гігієнічні навички догляду за шкірою.

Мило, рушник, вода.

 

8

Навіщо людині шкіра

Дати уявлення дітям про значення шкіри, прищепити гігієнічні навички догляду за шкірою.

Аптечка.

 

10

Як ми відпочивали влітку

Ознайомити дітей з явищами природи, їх впливом на здоров’я людини.

Прислів’я: «Найбільше багатство – здоров’я», «Здоров’я – всьому голова»

 

11

Наші оченята – чарівні два озерця

Дати уявлення про значення та функції зору для сприймання навколишнього середовища.

Ознайомити дітей з правилами збереження зору.

Люстерко, лялька Оля, ілюстрації.

 

12

Наші оченята – чарівні два озерця

Дати уявлення про значення та функції зору для сприймання навколишнього середовища.

Ознайомити дітей з правилами збереження зору.

Ілюстрації.

 

13

Наші вушка

Закріпити з діьми знання про частину тіла – вухо.

Прищеплювати культурно-гігієнічні навички.

Ілюстрації.

 

14

Наші вушка

Закріпити з діьми знання про частину тіла – вухо.

Прищеплювати культурно-гігієнічні навички.

Музичні інструменти.

 

15

Допоможемо П’ятачку надути кульку

Ознайомити дітей з властивостями повітря, його впливом на здоров’я та значенням у житті дитини.

Ілюстрації.

 

16

Допоможемо П’ятачку надути кульку

Ознайомити дітей з властивостями повітря, його впливом на здоров’я та значенням у житті дитини.

Кулька, П’ятачок.

 

17

Мій портрет

Закріпити з дітьми знання частин обличчя.

Розвивати та закріплювати навички догляду за обличчям.

Люстерко, лялька Оля.

 

18

Мій портрет

Закріпити з дітьми знання частин обличчя.

Розвивати та закріплювати навички догляду за обличчям.

Люстерко.

 

19

В гостях у Веселого язичка

Ознайомити дітей з будовою мовного апарату.

Дати поняття про язик – орган смаку. Ознайомити з правилами догляду за ротовою порожниною.

Дзеркальце, ілюстрації з зображенням мовного апарату.

 

20

В гостях у Веселого язичка

Ознайомити дітей з будовою мовного апарату.

Дати поняття про язик – орган смаку. Ознайомити з правилами догляду за ротовою порожниною.

Дзеркальце, ілюстрації з зображенням мовного апарату.

 

21

Носики

Дати поняття про ніс – орган нюху. Закріпити знання про значення носа в житті людини.

Ілюстрації.

 

22

Носики

Дати поняття про ніс – орган нюху. Закріпити знання про значення носа в житті людини.

Лялька Оля, люстерко, предмети з різними запахами, носова хустинка.

 

23

Волосся

Ознайомити дітей з правилами догляду за волоссям.

Виховувати дбайливе ставлення до свого волосся, бажання бути охайним.

Ілюстрації.

 

24

Волосся

Ознайомити дітей з правилами догляду за волоссям.

Виховувати дбайливе ставлення до свого волосся, бажання бути охайним.

Гребінець, лялька Катя, шампунь, вода.

 

25

Мої зубки

Ознайомити дітей з будовою зуба та правилами догляду за ними.

Ілюстрації.

 

26

Як доглядати за зубами

Ознайомити дітей з будовою зуба та правилами догляду за ними.

Дати поняття про професію стоматолога.

Загадка про зуби, зубна щітка, паста, люстерко.

 

27

Як зберегти зуби здоровим

Вплив їжі на зуби.

Ілюстрації

 

28

Як зберегти зуби здоровим

Закріпити вміння користуватися зубною щіткою.

Спонукати до дотримання правил, особистої гігієни.

Зубна щітка, паста, загадка про зуби.

 

29

Наша Оленка захворіла

Дати знання про значення харчування в житті людини і закріпити знання про те, що їжа готується з різних продуктів, кожен з них має поживні речовини.

Продукти харчування.

 

30

Наша Оленка захворіла

Дати знання про значення харчування в житті людини і закріпити знання про те, що їжа готується з різних продуктів, кожен з них має поживні речовини.

Продукти харчування.

 

 

 8

2. Що ми їмо?

 

 

31

Гігієна під час прийому їжі

Закріпити знання дітей про основні компоненти харчування, їх цінність для розвитку організму.

Продукти харчування.

 

32

Гігієна під час прийому їжі

Закріпити знання дітей про основні компоненти харчування, їх цінність для розвитку організму.

Продукти харчування.

 

33

Культура поведінки за столом.

Виховувати у дітей бажання буди охайними, вчити дітей акуратно їсти, дякувати. 

Посуд.

 

34

Культура поведінки за столом.

Виховувати у дітей бажання буди охайними, вчити дітей акуратно їсти, дякувати. 

Посуд.

 

35

Значення харчування для здоров’я людини. Вітаміни

Розповісти дітям про користь вітамінів.

Дати поняття про те, що кожний продукт має вітаміни.

Овочі, фрукти.

 

36

Значення харчування для здоров’я людини. Вітаміни

Розповісти дітям про користь вітамінів.

Дати поняття про те, що кожний продукт має вітаміни.

Овочі, фрукти.

 

37

Правила користування виделкою

Вчити дітей правильно користуватися виделкою.

Виховувати у дітей охайність за столом.

Посуд, виделка.

 

38

Правила користування виделкою

Вчити дітей правильно користуватися виделкою.

Виховувати у дітей охайність за столом.

Посуд, виделка.

 

 

6

3.Одяг. Взуття.

 

 

39

Значення одягу та взуття для здоров’я людини

Дати поняття про одяг, його види (жіночий, чоловічий, дитячий) та значення його в житті людини, а також про взуття – невід’ємну частину гардеробу.

Ілюстрації

 

40

Значення одягу та взуття для здоров’я людини

Дати поняття про одяг, його види (жіночий, чоловічий, дитячий) та значення його в житті людини, а також про взуття – невід’ємну частину гардеробу.

Одяг, лялька.

Сюжетно-рольова гра «Одягнемо Олю на прогулянку»

 

41

Як правильно одягатися

Закріпити знання дітей про те, що люди одягаються відповідно пори року.

Виховувати бажання бути охайними.

Одяг, взуття.

 

42

Як правильно одягатися

Закріпити знання дітей про те, що люди одягаються відповідно пори року.

Виховувати бажання бути охайними.

Одяг, взуття.

 

42

Догляд за одягом та взуттям

Дати поняття про те, що одяг та взуття мають бути не лише гарними, але й зручними, гарно доглянутими.

Виховувати бажання бути охайними.

 

 

 

Одяг, взуття.

 

44

Догляд за одягом та взуттям

Дати поняття про те, що одяг та взуття мають бути не лише гарними, але й зручними, гарно доглянутими.

Виховувати бажання бути охайними.

 

Одяг, взуття.

 

 

8

4. Попередження побутового дитячого травматизму.

 

 

45

Травма

Підвести дітей до рузуміння, що необережність може призвести до біди – травми.

Ознайомити дітей з можливими травмами (падіння, вивихи, переломи).

Ілюстрації

 

46

Травма

Підвести дітей до рузуміння, що необережність може призвести до біди – травми.

Ознайомити дітей з можливими травмами (падіння, вивихи, переломи).

Ілюстрації

 

47

Опіки

Ознайомити дітей з можливостями отримання опіків.

Закріпити правила поведінки з предметами, які можуть викликати опік.

Гаряча вода, чайник, праска.

 

48

Опіки

Ознайомити дітей з можливостями отримання опіків.

Закріпити правила поведінки з предметами, які можуть викликати опік.

Гаряча вода, чайник, праска.

 

49

Ураження електричним струмом

Пояснити дітям про неможливість користування електричними приладами без нагляду дорослих, а також наслідки недотримання правил поведінки з ними.

Електричні прилади.

 

50

Ураження електричним струмом

Пояснити дітям про неможливість користування електричними приладами без нагляду дорослих, а також наслідки недотримання правил поведінки з ними.

Електричні прилади.

 

51

Поводження з гострими предметами

Розповісти про необхідність обережного поводження з гострими предметами.

Ручка, олівець.

 

52

Поводження з гострими предметами

Розповісти про необхідність обережного поводження з гострими предметами.

Ножиці, виделка, ніж.

 

 

20

5. Наше здоров’я.

 

 

53

Здоровий спосіб життя

Закріпити знання дітей про необхідні умови здорового способу життя людини.

Виховувати культурно-гігієнічні навики.

Речі особистої гігієни.

 

54

Здоровий спосіб життя

Закріпити знання дітей про необхідні умови здорового способу життя людини.

Виховувати культурно-гігієнічні навики.

Речі особистої гігієни.

 

55

Використання лікарських трав для лікування людей

Збагачувати знання дітей про лікарські рослини, їх вплив на організм людини.

Виховувати допитливість та інтерес до народних традицій.

Лікарські рослини.

 

56

Використання лікарських трав для лікування людей

Збагачувати знання дітей про лікарські рослини, їх вплив на організм людини.

Виховувати допитливість та інтерес до народних традицій.

Лікарські рослини.

 

57

Охорона здоров’я.
В гостях у лікаря Айболита

Познайомити дітей з особливостями роботи лікаря.

Ознайомити дітей з деякими дитячими хворобами.

Закріпити знання правил особистої гігієни.

Атрибути до сюжетно-рольової гри «Лікарня»

 

58

Охорона здоров’я.
В гостях у лікаря Айболита

Познайомити дітей з особливостями роботи лікаря.

Ознайомити дітей з деякими дитячими хворобами.

Закріпити знання правил особистої гігієни.

Атрибути до сюжетно-рольової гри «Лікарня»

 

59

Заняття фізкультурою

Закріпити з дітьми поняття про те, що заняття фізкультурою – основа здорового організму.

Виховувати бажання систематично займатися фізкультурою.

Фізкультурний інвентар

 

60

Заняття фізкультурою

Закріпити з дітьми поняття про те, що заняття фізкультурою – основа здорового організму.

Виховувати бажання систематично займатися фізкультурою.

Фізкультурний інвентар

 

61

День здоров’я

Закріпити знання дітей про умови збереження здоров’я у повсякденному житті.

Виховувати культурно-гігієнічні навики.

Речі особистої гігієни, ілюстрації.

 

62

День здоров’я

Закріпити знання дітей про умови збереження здоров’я у повсякденному житті.

Виховувати культурно-гігієнічні навики.

Речі особистої гігієни, ілюстрації.

 

63

Дидактична гра «Одягнемо ляльку на прогулянку»

Продовжувати вчити дітей підбирати одяг відповідно  пори року.

Виховувати бережне ставлення до нього.

Виховувати бажання бути охайними.

 

Одяг для ляльок.

 

64

Дидактична гра «Одягнемо ляльку на прогулянку»

Продовжувати вчити дітей підбирати одяг відповідно  пори року.

Виховувати бережне ставлення до нього.

Виховувати бажання бути охайними.

 

Одяг для ляльок.

 

65

Правильна постава

Дати уявлення про значення  правильної постави для людини.

Формувати у дітей навички правильної постави.

Обручі, палиці.

 

66

Правильна постава

Дати уявлення про значення  правильної постави для людини.

Формувати у дітей навички правильної постави.

Малюнки правильної постави.

 

67

Порушення постави

Закріпити знання дітей про значення правильної постави.

Розповісти дітям про порушення постави, причини та профілактика.

Фізкультурний інвентар

 

68

Порушення постави

Закріпити знання дітей про значення правильної постави.

Розповісти дітям про порушення постави, причини та профілактика.

Фізкультурний інвентар

 

69

Збережемо нашу землю

Закріпити знання дітей про вплив навколишнього середовища на здоров’я організму.

Виховувати любов до рідної землі, вміння помічати його красу.

Ілюстрації

 

70

Збережемо нашу землю

Закріпити знання дітей про вплив навколишнього середовища на здоров’я організму.

Виховувати любов до рідної землі, вміння помічати його красу.

Ілюстрації

 

71

Про здоров’я треба знати – про здоров’я треба дбати

Закріпити знання дітей про умови збереження здоров’я у повсякденному житті.

 

Ілюстрації

 

72

Про здоров’я треба знати – про здоров’я треба дбати

Закріпити знання дітей про умови збереження здоров’я у повсякденному житті.

 

Ілюстрації

 

 

 

 

 

Логін: *

Пароль: *