Гурток "Лаболаторія маленьких дослідників"
У закладі дошкільної освіти «Берізка» з вересня місяця запрацював гурток «Лабораторія маленьких дослідників», де діти можуть робити безпечні досліди, а головне пізнавальні. Програма розрахована для дітей середнього та старшого дошкільного віку.
План гуртка «Лабораторія маленьких дослідників» розрахований на такі підтеми: про воду, пісок, повітря, мило, про сніг, лід, магніт, про рослини, немовні звуки, папір, чорнила, скло, світло та тінь.
Орієнтовний розподіл занять гуртка
«Лабораторія маленьких дослідників»
на 2023 – 2024 н.р.
День тижня |
Група |
Графік роботи |
П'ятниця | Група дітей середнього дошкільного віку №2 | 12:00-12:25 |
П'ятниця | Група дітей середнього дошкільного віку №2 | 12:35-13:00 |
План гуртка
«Лабораторія маленьких дослідників»
ВЕРЕСЕНЬ
3 тиждень
Знайомство дітей із гуртком «Лабораторія маленьких дослідників»
4 тиждень
«Властивості води»
ЖОВТЕНЬ
1 тиждень
«Таємниці води»
2 тиждень
«Кольорові дослідження»
3 тиждень
«Пустощі предметів із водою»
ЛИСТОПАД
1 тиждень
«Подорож краплинок»
2 тиждень
«Весела пісочниця»
3 тиждень
«Де живе повітря?»
4 тиждень
«Як ми дихаємо повітрям? Повітря чисте чи брудне?»
5 тиждень
«Світ дерев’яних предметів»
ГРУДЕНЬ
1 тиждень
«Мило - чистоти запорука»
2 тиждень
«Як утворюються мильні бульбашки?»
3 тиждень
«Властивості снігу. Штучний сніг». «Коли рипить сніг, а коли ні?»
4 тиждень
«Малювання чарівним пензликом»
СІЧЕНЬ
3 тиждень
«Що таке лід? У що перетворюються лід?»
4 тиждень
«Дитині про вироби з тканини»
5 тиждень
«Чарівний світ металів»
ЛЮТИЙ
1 тиждень
«Протистояння магнітів. Фокуси предметів».
2 тиждень
Досліди «Літаючий метелик», «Як дістати скріпку з води, не замочивши рук?»
3 тиждень
Наші помічники – органи чуття
4 тиждень
«Рослинний світ навколо нас»
БЕРЕЗЕНЬ
1 тиждень
«Умови для росту рослин».
2 тиждень
«Ґрунт»
3 тиждень
«Корисні фреші або безпечні барвники»
КВІТЕНЬ
1 тиждень
«Утворюємо звук»
2 тиждень
«Властивості та якості паперу»
3 тиждень
«Невидимі чорнила»
4 тиждень
«Чарівний світ скла»
ТРАВЕНЬ
1 тиждень
Великодні досліди «Круті яйця»
2 тиждень
«Електризація предметів»
3 тиждень
«Трудівники мурахи»
4 тиждень
Світло та тінь. Лупа. «Сонячні зайчики». Тіньовий театр.
5 тиждень
Підсумкове заняття
Дослідницька робота в закладі дошкільної освіти
З постійно змінним світом природи дитина починає знайомитися з перших років життя. Її приваблюють шум дощу, шелест листя, яскравий метелик, що здійнявся над запашною квіткою, кумедне пухнасте кошеня і перламутрові рибки в акваріумі. Дітям подобається гуляти на подвір’ї, лазити по деревах, милуватися квітами, годувати домашніх улюбленців. Для дитини кожен прожитий день – це справжнє відкриття. Адже її оточують численні чудові перетворення, кожне із яких – таємниця. Маленький жолудь перетворюється на величезного дуба, жовта кульбабка за ніч стає пухнастою білою кулькою, неповоротка гусінь раптом злітає в небо легким витонченим метеликом. Малюки намагаються зрозуміти світ, обстежуючи його не тільки візуально, а й на дотик, смак, нюх, тобто залучаючи всі органи чуття. То ж, спостерігаючи за всім цим природнім дивом дуже багато запитань: як? чому? звідки? зароджується у маленькій дитячій голівці.
Формування у дітей природо - екологічної культури та екологічної свідомості – одне з найголовніших завдань сьогодення.
Сім’я і дошкільний заклад – ось де розпочинається виховання в дитині інтересу до навколишнього світу. Для розвитку пізнавальної активності дітей ми часто звертаємось до пошуково-дослідницької діяльності. Пошуково-дослідницька діяльність з дітьми – це особливий і дуже непростий вид діяльності. Саме він дає дітям можливість спілкуватися з однолітками, з дорослими, здійснювати з об’єктами різноманітні перетворення, виявляти їхні істотні зв’язки з явищами природи, з життєдіяльністю людини, вчить аналізувати й самостійно робити висновки.
Дошкільники охоче беруть участь у пошуково-дослідницькій діяльності. Під час її у дітей формуються елементарні навички пошукової роботи, посилюється інтерес до живої та неживої природи, активізується інтелектуальний розвиток. А винагородою за допитливість та роботу над поставленими завданнями для малюків є їхні самостійні відкриття у світі природи. Самостійно здобуті знання під час дослідів та експериментів залишаються в пам’яті дітей надовго і формують підґрунтя для нової розумової і творчої пошуково-дослідницької діяльності.
Особливу увагу у роботі з дітьми приділяємо формуванню екологічного світорозуміння та екологічної вихованості. Перед нами поставлені
Отже, організовуючи та плануючи роботу дослідницької діяльності з дошкільниками, можемо визначити, що:
- у дітей поступово виявляється пізнавальний інтерес до експериментування;
- розвиваються всі аналізатори, чуттєвий досвід, мислення;
- з'являється вміння самостійно знаходити альтернативні шляхи пошуку інформації та визначення властивостей матеріалів;
- поширюються знання про взаємозалежність явищ живої та неживої природи.