Липоводолинський ЗДО "Берізка", Липова Долина
Сумська область, Роменський район

Гурток "Лаболаторія маленьких дослідників"

Фото без опису

 

Фото без опису

        У закладі дошкільної освіти «Берізка» з вересня місяця запрацював гурток «Лабораторія маленьких дослідників», де діти можуть робити  безпечні досліди, а головне пізнавальні. Програма  розрахована для дітей середнього та старшого  дошкільного віку.

       План гуртка «Лабораторія маленьких дослідників»  розрахований на такі підтеми: про воду, пісок, повітря, мило, про сніг, лід, магніт, про рослини, немовні звуки, папір, чорнила, скло, світло та тінь.

     Фото без опису

   Орієнтовний розподіл занять гуртка

«Лабораторія маленьких дослідників»

на 2023 – 2024 н.р.

   День тижня                     

                 Група                                                                          

       Графік                роботи        
П'ятниця Група дітей середнього дошкільного віку №2 12:00-12:25
П'ятниця Група дітей середнього дошкільного віку №2 12:35-13:00

        

 План гуртка 
            «Лабораторія маленьких дослідників»    

                                                                         ВЕРЕСЕНЬ


 3 тиждень

Знайомство дітей із гуртком «Лабораторія маленьких дослідників»
                                                                           4 тиждень
«Властивості води»


                                                                          ЖОВТЕНЬ 


                                                                          1 тиждень
  «Таємниці води»
                                                                          2 тиждень
«Кольорові дослідження»
                                                                          3 тиждень
«Пустощі предметів із водою»


                                                                           ЛИСТОПАД


                                                                             1 тиждень
«Подорож краплинок»
                                                                             2 тиждень
«Весела пісочниця»
                                                                             3 тиждень
«Де живе повітря?»
                                                                             4 тиждень
«Як ми дихаємо повітрям?  Повітря чисте чи брудне?»

                                                                              5 тиждень
«Світ дерев’яних предметів» 
                                                                             ГРУДЕНЬ

                                                                               1 тиждень
 «Мило - чистоти запорука»
                                                                              2 тиждень
«Як утворюються мильні бульбашки?»
                                                                              3 тиждень
«Властивості снігу. Штучний сніг». «Коли рипить сніг, а коли ні?»
                                                                              4 тиждень
«Малювання чарівним пензликом»


                                                                              СІЧЕНЬ
                                                                               3 тиждень
«Що таке лід? У що перетворюються лід?»
                                                                               4 тиждень
«Дитині про вироби з тканини»
                                      
                                                                                5 тиждень
«Чарівний світ металів» 
                                                                              ЛЮТИЙ

                                                                               1 тиждень
«Протистояння магнітів.  Фокуси предметів».
                                                                               2 тиждень 
Досліди «Літаючий метелик», «Як дістати скріпку з води, не замочивши рук?»
                                                                                3 тиждень
Наші помічники – органи чуття

                                                                                  4 тиждень 
«Рослинний світ навколо нас»
                                                                               БЕРЕЗЕНЬ

                                                                                   1 тиждень
«Умови для росту рослин». 
                                                                                 2 тиждень
«Ґрунт» 
                                                                                  3 тиждень
«Корисні фреші або безпечні барвники» 
                                                                                КВІТЕНЬ

                                                                       
                                                                                   1 тиждень
«Утворюємо звук» 
                                                                                   2 тиждень
«Властивості  та якості паперу» 
                                                                                   3 тиждень
«Невидимі чорнила» 
                                                                                   4 тиждень
«Чарівний світ скла»                                             

                                                                       ТРАВЕНЬ                 
                                                                                   1 тиждень
Великодні досліди «Круті яйця»
                                                                                   2 тиждень
«Електризація предметів»
                                                                                   3 тиждень
«Трудівники мурахи»
                                                                                   4 тиждень
Світло та тінь. Лупа. «Сонячні зайчики». Тіньовий театр. 
                                                                                    5 тиждень
Підсумкове заняття

Дослідницька робота в закладі дошкільної освіти

         З постійно змінним світом природи дитина починає знайомитися з перших років життя. Її приваблюють шум дощу, шелест листя, яскравий метелик, що здійнявся над запашною квіткою, кумедне пухнасте кошеня і перламутрові рибки в акваріумі. Дітям подобається гуляти на подвір’ї, лазити по деревах, милуватися квітами, годувати домашніх улюбленців. Для дитини кожен прожитий день – це справжнє відкриття. Адже її оточують численні чудові перетворення, кожне із яких – таємниця. Маленький жолудь перетворюється на величезного дуба, жовта кульбабка за ніч стає пухнастою білою кулькою, неповоротка гусінь раптом злітає в небо легким витонченим метеликом. Малюки намагаються зрозуміти світ, обстежуючи його не тільки візуально, а й на дотик, смак, нюх, тобто залучаючи всі органи чуття. То ж, спостерігаючи за всім цим природнім дивом дуже багато запитань: як? чому? звідки? зароджується у маленькій дитячій голівці.

Формування у дітей природо - екологічної культури та екологічної свідомості – одне з найголовніших завдань сьогодення.

Сім’я і дошкільний заклад – ось де розпочинається виховання в дитині інтересу до навколишнього світу. Для розвитку пізнавальної активності дітей ми часто звертаємось до пошуково-дослідницької діяльності. Пошуково-дослідницька діяльність з дітьми – це особливий і дуже непростий вид діяльності. Саме він дає дітям можливість спілкуватися з однолітками, з дорослими, здійснювати з об’єктами різноманітні перетворення, виявляти їхні істотні зв’язки з явищами природи, з життєдіяльністю людини, вчить аналізувати й самостійно робити висновки.

Дошкільники охоче беруть участь у пошуково-дослідницькій діяльності. Під час її у дітей формуються елементарні навички пошукової роботи, посилюється інтерес до живої та неживої природи, активізується інтелектуальний розвиток. А винагородою за допитливість та роботу над поставленими завданнями для малюків є їхні самостійні відкриття у світі природи. Самостійно здобуті знання під час дослідів та експериментів залишаються в пам’яті дітей надовго і формують підґрунтя для нової розумової і творчої пошуково-дослідницької діяльності.

    Особливу увагу у роботі з дітьми приділяємо формуванню екологічного світорозуміння та екологічної вихованості. Перед нами поставлені 

        Отже, організовуючи та плануючи роботу дослідницької діяльності з дошкільниками, можемо визначити, що:

  • у дітей поступово виявляється пізнавальний інтерес до експериментування;
  • розвиваються всі аналізатори, чуттєвий досвід, мислення;
  • з'являється вміння самостійно знаходити альтернативні шляхи пошуку інформації та визначення властивостей матеріалів;
  • поширюються знання про взаємозалежність явищ живої та неживої природи.

                                       Фото без опису

 

Фото без опису   Фото без опису

Фото без опису   Фото без опису

Логін: *

Пароль: *