Гурток "Безмежний світ гри з Lego"
СЕРДЮК ЖАННА СЕРГІЇВНА
Графік роботи гуртка: Понеділок 12.00-12.30
Четвер 13.30-14.00
ПЕРСПЕКТИВНИЙ ПЛАН
Місяць |
Тема |
Кількість занять |
Вересень |
1.Знайомство. Світ Lego. Основні елементи конструювання. Гра «Розклади за кольором» 2. Моделювання стільчика, диванчика. |
2 |
Жовтень |
1.Моделювання парканчика. Гра «Зупинка» 2. Моделювання дороги для машин та будиночка 3. Конструювання «Будиночок для кошеняти» 4. Колективне конструювання «На вулицях міста» |
4 |
Листопад |
1.Будуємо куб. Будуємо вежу. 2.Моделювання Морозива. Цукерки. Печива. 3. Гра-конструювання «Веселі фігурки» 4. Конструювання за задумом. Гра «Запам’ятайко»
|
4 |
Грудень |
1.Гра «Спритні рученята». Моделювання «Дерева взимку, лісові ялиночки» 2. Моделювання «Подарунок від Миколая» 3.Гра «Кольорові вогники. Новорічна ялинка» 4.Гра «Чарівні сніжинки». «Новорічна іграшка» |
4
|
Січень |
1.Моделювання сніжинки 2.»Зимові забави»(Конструювання за задумом) 3. Моделювання «Снігова фортеця» 4.Моделювання «Зайчик-побігайчик» 5.Творчі завдання. Конструювання за задумом «Чия команда швидше побудує» |
5 |
Лютий |
1.»Зайчик у лісі» 2.Моделювання «Домашні тварини(веселе кошеня)» 3.Моделювання «Крокодил, жабка» 4.Колективна робота «На лісовій галявині» |
4 |
Березень |
1.Моделювання «Перші квіти. Подарунок для матусі» 2.»Знайди деталь таку ж як на картинці» 3.Моделювання «Рибка. Краб. Кит» 4.»На дні морському.» |
4 |
Квітень |
1.Моделювання шпаківні 2.Конструювання за задумом 3.Моделювання «Писанка» 4.Конструювання «Безпека на дорозі» |
4 |
Травень |
1.Конструювання «Криничка» 2.Моделювання «Український рушничок Вишиванка» 3.Моделювання «Віночок.Метелик» 4. Гра -конструювання »Веселі черв’ячки» |
4 |
Гра - провідний вид діяльності дітей дошкільного віку. Саме через гру дитина пізнає світ, вчиться взаємодіяти з навколишнім середовищем, сприймає інформацію та намагається засвоїти її, проаналізувати. Що може стати чудовим елементом ігрової діяльності, як не LEGO-конструювання.
Заняття з конструювання — це ознайомлення з навколишнім світом, поглиблення знань про довкілля, експериментування, дослідження, розвиток мислення та мовлення, навчання розмірковувати, робити висновки, доводити власну точку зору, брати участь у діалозі. Педагоги і психологи спрямовують свої зусилля на організацію такого освітнього процесу, який сприяв би всебічному поглибленому розвитку особистості дитини; вони використовують найновіші технології та засоби навчання для досягнення цієї мети. Одним з таких провідних засобів навчання в умовах сучасного розвитку освіти дітей дошкільного віку стає саме Lego-конструювання.
Ю. Грицкова у своєму дослідженні характеризує LEGO як «універсальний конструктор, який має ряд переваг перед іншими видами конструкторів: унікальна пластмаса, велике різноманіття деталей і можливість їх оригінального використання, яскравість, якість, безпечність, свобода у виборі тематики і матеріалу, що викликає з боку дітей інтерес саме до цього конструктора. З його деталей дошкільники легко меблюють кімнату для ляльки, створюють загони для звірів, будують гаражі й автотраси. Він не містить чіткої інструкції з використання, відкриває простір для пошуку, стимулює дитячу допитливість, а тому конструкції можуть вдосконалюватися, змінюватися, трансформуватися у будь-що, що необхідно дітям для гри. У нього немає вікових обмежень і діти мають можливість 14 продовжувати займатися цим видом діяльності, ускладнюючи й удосконалюючи свої вміння»
Поряд з цим, різноманітність дидактичного матеріалу може викликати і певні труднощі у роботі з ним:
- по-перше, діти мають вивчити назви усіх деталей. Слід враховувати, що дошкільники працюють переважно у командах. При проханні вихованця передати яку-небудь деталь конструктора, незнання її назви уповільнить процес конструювання і ускладнить спілкування з однолітками;
- по-друге, діти мають збирати конструкцію таким чином, щоб вона не розпалася на праву та ліву частину, а скріплювала кожний шар наступним за принципом «цегельної кладки», зі зміщенням.
Якщо ж цей матеріал легко засвоївся дошкільниками, можна показати їм «фокус» з нестандартним кріпленням деталей. Загалом варіантів кріплення між собою LEGO-елементів досить багато.
Дві цеглини 2х4 можна скріпити між собою 24 способами, що створює практично необмежені можливості утворення різних типів будівель та ігрових ситуацій;
- по-третє, діти мають вміти враховувати підбір деталей за формою, кольором, величиною. якщо мова йде про механічну конструкцію, важливо прорахувати чітке місце кожної деталі, у іншому випадку зібрана модель не буде приводитися у рух.
Тому важливо вихователю в організації роботи враховувати всі аспекти LEGO-конструюванн
Вікові особливості розвитку
У 4-річному віці дитина вже має добре розвинену моторику, вправно координує рухи свого тіла, виявляє високу рухову активність, починає добре орієнтуватись у просторі.
Розвиток пізнавальних процесів характеризується осмисленим, цілеспрямованим сприйманням, оволодінням повним набором еталонів форм предметів, появою довільного відтворення та запам’ятовування. Можливості довільної уваги ще дуже обмежені. Дитина здатна займатися цікавою для себе грою впродовж 15–20 хвилин, а потім прагне кардинально змінити діяльність.
У цьому віці дитину цікавить не сам предмет, а його внутрішня будова, спосіб його використання, механізм та призначення. Тому 4-річні дошкільники постійно намагаються щось досліджувати, проводити експерименти. У них з’являється постійна потреба ставити запитання та жага до отримання відповідей на них.
Для розвитку уяви важливе значення має будь-яка продуктивна діяльність. Саме в ній найліпше виявляється здатність до творчості з різними матеріалами, що стає засобом вираження перших дитячих уподобань та прагнень.
В емоційній сфері спостерігається неврівноваженість, часто трапляються емоційні крайнощі. У цьому віці дитина глибоко переживає невдачі. Натомість успіхам радіє щиро та відверто.
Інтенсивними темпами відбувається соціальний розвиток. Дитина вже має кількох друзів, з якими залюбки грається. У цей віковий період дитина стає відповідальнішою, намагається дотримуватися правил культурної поведінки, брати участь в іграх з розподілом ролей і прийняттям групових рішень.
Для 4-річної дитини гра з конструктором стає одним із засобів самовираження. У своїх конструкціях вона відтворює те, що її цікавить, або те, що їй потрібно у певний момент для реалізації ігрового задуму. У цьому віці дитина починає виділяти мету, намагається добирати необхідний для її реалізації матеріал, прагне досягти результату. Значно збагачується тематика конструкцій, сюжетна творчість стає осмисленою. Тож дорослим залишається лише надати можливість дитині безмежно творити, експериментувати й самостійно гра.
Пояснювальна записка
У програмі гуртка з ЛЕГО конструювання для дітей молодшого дошкільного віку «Безмежний світ гри з ЛЕГО» визначено зміст роботи по формуванню конструктивної діяльності у дітей дошкільного віку, розроблено програмові вимоги до навчання.
Розвиток конструктивних здібностей дітей базується на комплексному та діяльнісному принципах, які передбачають:
- інтегрований підхід до формування знань дітей у всіх сферах життєдіяльності людини;
- спрямованість розвивальної діяльності не на окремі конструктивні уміння, а на формування механізму діяльності, забезпечення її мотиваційного, орієнтувального, цільового та операційно-технічного аспектів.
Мета гуртка: формування цілісних знань про навколишній світ, конструктивних умінь та навичок, базових якостей особистості, основ інженерно-конструкторського мислення у дітей молодшого дошкільного віку.
Завдання роботи гуртка:
- формувати у дітей цілісну систему уявлень про навколишній світ (про світ людей, природи, речей);
- навчати дошкільників основним прийомам та способам конструювання різних моделей з деталей конструктора LEGO;
- формувати загальні вміння — виконувати завдання відповідно до поставленої мети; доводити розпочату роботу до кінця, працювати поряд і разом з дорослим, з однолітками; планувати діяльність; аналізувати та оцінювати її результат;
- розвивати дрібну моторику, формувати зорову координацію рухів, правильну поставу;
- створювати умови для активного розвитку всіх психічних процесів, зокрема конструктивного мислення; репродуктивної та творчої уяви; образної, рухової та словесно-логічної пам’яті;
- збагачувати активний словник дошкільників та формувати навички зв’язного мовлення, вербального та невербального спілкування;
- формувати морально-етичні цінності;
- виховувати такі базові якості особистості, як самостійність, цілеспрямованість, наполегливість, креативність.